سنگ های ماه تولد

سنگ ماه تولد مرداد، زبرجد، شکل و خواص آن

سنگ ماه تولد مرداد، زبرجد، شکل و خواص آن

هر کدام از سنگ‌های قیمتی و ارزشمندی که در طبیعت یافت می‌شوند، به عنوان سنگ ماه تولد معرفی می‌شوند. نامگذاری هر کدام از این سنگ‌ها برای یک ماه خاص، طبق علم اخترشناسی و متناسب با ویژگی‌های ذاتی و شخصیتی متولدین ماه‌ها می‌باشد. در این مقاله نیز می‌خواهیم به سنگ‌های اصلی و فرعی ماه مرداد اشاره کنیم.

معرفی زبرجد به عنوان اصلی‌ترین سنگ ماه تولد مرداد

مهمترین و اصلی‌ترین سنگ ماه تولد مرداد، سنگ زبرجد است که به عنوان پریدوت نیز شناخته می‌شود. این سنگ به صورت یک نگین نیمه‌ قیمتی و قدیمی بوده که حجم قابل توجهی از آن در منطقه خاورمیانه کشف می‌شود. این سنگ به عنوان سنگ شانس مرداد ماهی‌ها شناخته می‌شود که حدود سیصد سال پیش نیز فرانسوی‌ها آن را پریدوت می‌نامیدند. یکی از با ارزش ترین نمونه‌های سنگ زبرجد در موزه واشنگتن نگهداری می‌شود.

ویژگی‌های سنگ زبرجد

تنوع رنگی سنگ ماه تولد مرداد با توجه به میزان آهنی که در آن وجود دارد، متغیر است. رنگ سنگ زبرجد سبز است که می‌تواند سبز روشن، سبز پررنگ، سبز زیتونی و سبز قهوه‌ای باشد که با ارزش‌ترین آن نمونه‌هایی هستند که رنگ سبز زیتونی دارند. میزان سختی این سنگ بین 6.5 تا 7 می‌باشد که قابلیت تراش و کاربرد در جواهرات و زیورآلات را دارد.

خواص سنگ ماه تولد مرداد

سنگ زبرجد به عنوان اصلی‌ترین سنگ ماه تولد مرداد، دارای خواص بسیار زیادی برای متولدین این ماه است. در ادامه به برخی از مهمترین خواص سنگ زبرجد اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از این سنگ در نگین زیورآلات متولدین مرداد ماه باعث ایجاد تعادل در چاکراهای سوم و چهارم می‌شود.
  • سنگ زبرجد به عنوان نماد شادی و سرزندگی شناخته می‌شود.
  • استفاده از این سنگ باعث دور شدن انرژی‌های منفی از افراد می‌شود.
  • یکی از مهمترین خواص سنگ مرداد ماه، ایجاد برکت در زندگی و حس الهام بخشی است.
  • برای تقویت ستون فقرات، بافت و شبکه‌های مختلف بدن نیز فواید و خواص بسیار زیادی دارد.
  • برای متعادل شدن احساسات و جریان خون به کار می‌رود.
  • مانع از ایجاد لخته شدن خون می‌شود.
  • روی حس شجاعت و ایجاد اعتماد به نفس تاثیرگذار است.
  • باعث بهبود ناراحتی‌های قلبی، افسردگی و نفخ می‌شود.
  • برای درمان بیماری‌های پوستی مثل اگزما و آکنه نیز بسیار مفید است.
  • تاثیرات قابل توجهی روی سرعت ساخت سلول‌های جدید و جلوگیری از پیر شدن سلول ها دارد.
  • باعث افزایش فعالیت سیستم‌های عصبی می‌شود.

کاربردهای سنگ ماه تولد مرداد

گسترده‌ترین کاربرد زبرجد به عنوان اصلی‌ترین سنگ ماه تولد مرداد، حوزه زیورآلات است. طیف رنگی‌های سبز این سنگ به همراه خواص درمانی بسیار زیادی که داشته، باعث شده تا به عنوان نگین در زیورآلات مختلفی مثل انگشتر زبرجد زنانه، دستبند و گردنبند زبرجد زنانه استفاده شود. بیشترین کاربرد این سنگ در گذشته، حوزه درمانی بوده که همچنان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی روانی و جسمی استفاده می‌شود.

روش های مراقبت از زبرجد

با توجه به درجه سختی نسبتا بالای سنگ ماه تولد مرداد، نگهداری از آن نیز کار چندان سختی نیست. برای تمیز کردن سطح سنگ زبرجد بهتر است از آب و مواد شوینده ملایم استفاده کرد. ابتدا سنگ را برای چند دقیقه داخل محلول مورد نظر قرار می‌دهید و بعد از خارج کردن نیز باید آن را با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کرد. برای جلوگیری از ایجاد خش روی سطح سنگ نیز بهتر است در یک جعبه مخصوص نگهداری شود.

سایر سنگ های ماه تولد مرداد

علاوه بر زبرجد، سنگ‌های دیگری نیز به عنوان سنگ ماه تولد مرداد شناخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و خواص این سنگ‌ها اشاره خواهیم کرد.علاوه بر زبرجد، سنگ‌های دیگری نیز به عنوان سنگ ماه تولد مرداد شناخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و خواص این سنگ‌ها اشاره خواهیم کرد.

سنگ اونیکس

سنگ اونیکس به عنوان دومین سنگ برای متولدین ماه مرداد به شمار می‌آید که نام آن از زبان یونانی گرفته شده است. این سنگ در دو رنگ کاملا مشکی یا با نوارهای سفید وجود دارد که رنگ کامل مشکی آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از مهمترین خواص سنگ اونیکس، می‌توان به دور کردن انرژی‌های منفی و عادات بد و محکم کردن استخوان‌ها اشاره کرد.

سنگ گارنت

سنگ گارنت هم یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد مرداد است. این سنگ دارای ساختار بلوری بوده و سختی آن بین 6.5 تا 7.5 می‌باشد. وجود مواد مختلف در ترکیبات این سنگ باعث شده تا رنگ‌های متنوعی از آن در طبیعت وجود داشته باشد. از این سنگ ماه تولد مرداد ماه به عنوان گوهر عشق نام می برند که محبوب‌ترین رنگ آن نیز قرمز تیره است. مهمترین خواص این سنگ شامل افزایش افکار مثبت و از بین بردن انرژی‌های منفی می‌باشد.

سنگ در‌کوهی

یکی از شگفت انگیزترین سنگ‌های ماه تولد مرداد می‌باشد که در صورت خلوص بالای ترکیبات، رنگ آن مثل آب صاف است. با توجه به ویژگی‌ها و درجه سختی بالای این سنگ، قیمت نسبتا مناسبی نیز در بین انواع سنگ‌های ماه مرداد دارد. کمک به بالا رفتن عملکرد ذهن، از بین بردن سحر و جادو، تقویت سیستم ایمنی بدن و رساندن انرژی به کل بدن از مهمترین خواص این سنگ می‌باشد.

سنگ الماس

الماس سخت‌ترین کانی و سنگ قیمتی موجود در طبیعت بوده که درجه سختی آن 10 است. به دلیل کمیاب بودن آن در طبیعت، رنج قیمت بالایی نیز دارد که بیشترین میزان استخراج این کانی ارزشمند، روسیه می‌باشد. این سنگ به عنوان سنگ محافظت شناخته می‌شود و برای از بین بردن سحر و جادو به کار می‌رود.

سنگ تورمالین

سنگ تورمالین یکی از زیباترین سنگ‌های ماه تولد مرداد است که انواع سنگ‌های تورمالین در رنگ بندی‌های مختلف مثل سیاه، سبز زمردی، صورتی، آبی، آکروئیت بی‌رنگ، قهوه‌ای و بنفش در طبیعت وجود دارد. هر کدام از رنگ بندی‌های سنگ تورمالین در یکی از کشورها و مناطق جهان وجود دارد. از مهمترین خواص این سنگ می‌توان به رفع مشکلات قلبی، ایجاد حس آرامش روحی روانی و دور کردن غم و اندوه اشاره کرد.

سنگ ساردونیکس

این سنگ دارای سایه‌هایی با رنگ قرمز و نوارهای سفید روشن است که بهترین نوع آن در کشور هند وجود دارد. در گذشته از این سنگ برای شجاعت و بالا بردن اعتماد به نفس استفاده می‌شد. از دیگر خواص سنگ ساردونیکس، می‌توان به تقویت سیستم عصبی، افزایش احساسات و دور کردن انرژی‌های منفی اشاره کرد.

سنگ کارنلین

سنگ عقیق کارنلین یکی از سنگ‌های محبوب ماه تولد مرداد است. این سنگ ماه تولد مرداد در رنگ بندی‌های نارنجی و قرمز وجود دارد که از خانواده سنگ‌ عقیق می‌باشد. با قرار دادن این سنگ در زیر نور خورشید، رنگ آن به زرد روشن یا حتی سفید تغییر می‌کند. سنگ کارنلین دارای خواص بسیار زیادی بوده که مهمترین آنها عبارتند از: درمان صرع و خونریزی، افزایش قوای جنسی، افزایش انرژی مثبت و طول عمر

سنگ توپاز طلایی

تنوع رنگی این سنگ شبیه به رنگ‌های رنگین کمان است که باارزش‌ترین آن، نمونه‌های قرمز و صورتی می‌باشند. سنگ‌های توپاز قرمز و صورتی بسیار کمیاب بوده و به همین دلیل نیز رنج قیمت آن نسبت به سایر رنگ‌ها، بالاست. خواص بسیار زیادی برای این سنگ عنوان شده که از مهمترین آنها می‌توان به دور کردن جادو، از بین بردن ترس، کمک به عملکرد دستگاه گوارش، افزایش متابولیسم بدن و تقویت غده تیروئید اشاره کرد.

محصولات ماه تولد مرداد:

گردنبند تورمالین سیاه کد 283

250,000 تومان
گردنبند تورمالین سیاه اصل با قاب نقره وزن 5.92 گرم ابعاد 3 سانتی متر در 1.5 سانتی متر این گردنبند

انگشتر تورمالین صورتی زنانه نقره کد 523

2,150,000 تومان
انگشتر تورمالین صورتی زنانه نقره با سنگ طبیعی و با کیفیت و پاکی عالی که رکاب آن با آب رادیوم

انگشتر زبرجد زنانه نقره کد 530

1,870,000 تومان
انگشتر زبرجد زنانه نقره با سنگ طبیعی با رنگ و کیفیت عالی، جنس رکاب این انگشتر زنانه، نقره عیار 925

انگشتر رولکسی زبرجد مردانه نقره دست ساز کد 366

5,500,000 تومان
انگشتر رولکسی زبرجد مردانه با نگین با کیفیت و پاکی عالی، جنس رکاب این انگشتر مردانه، نقره عیار 925 و

گردنبند تورمالین سیاه کد 282

250,000 تومان
گردنبند تورمالین سیاه اصل با قاب نقره وزن 6.77 گرم ابعاد 3 سانتی متر در 1.5 سانتی متر این گردنبند

گردنبند تورمالین سیاه کد 279

250,000 تومان
گردنبند تورمالین سیاه اصل با قاب نقره وزن 6.1 گرم ابعاد 3.8 سانتی متر در 1.3 سانتی متر این گردنبند

انگشتر زبرجد زنانه نقره کد 384

670,000 تومان
جنس رکاب این انگشتر زنانه، نقره عیار 925 است که با آب رادیوم روکش شده و نگین آن هم زبرجد

گردنبند تورمالین سیاه کد 276

450,000 تومان
گردنبند تورمالین سیاه اصل با قاب نقره وزن 14.22 گرم ابعاد 4.5 سانتی متر در 1.5 سانتی متر این گردنبند

دیدگاهتان را بنویسید