خواص سنگ ها

سنگ کهربا چیست؟ شکل و خواص سنگ کهربا

سنگ کهربا چیست؟ شکل و خواص سنگ کهربا

سنگ کهربا یکی از سنگ‌های قیمتی و ارزشمندی است که محبوبیت و کاربرد بالایی از زمان‌های گذشته تا کنون دارد. گذشتگان اعتقاد داشتند که کهربا می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کند. در این مقاله به بررسی کامل ویژگی‌ها و خواص سنگ کهربا خواهیم پرداخت.

معرفی سنگ کهربا

سنگ کهربا یک سنگ قیمتی واقعی نیست بلکه از رزین‌هایی که فسیل شده‌اند، به وجود می‌آید که میانگین عمر آنها بین 30 تا 90 میلیون سال است. به دلیل خواص متافیزیکی که کهربا دارد، برای درمان و محافظت از بیماری‌های روحی و جسمی استفاده می‌شود. کهربا در واقع رزین فسیل شده درختان است که با توجه به رنگ و زیبایی منحصر به فردی که دارد از زمان‌های گذشته تا کنون، مورد توجه بسیاری از افراد قرار داشته است. بیشترین کاربرد کهربا در ساخت اشیاء تزئینی و جواهرات می‌باشد. کهربا دارای انواع مختلفی بوده که در هر کدام از آنها، ترکیبات شیمیایی متنوعی نیز وجود دارد.

تاریخچه سنگ کهربا

منبع و منشا اصلی پیدایش سنگ کهربا، منطقه دریای بالتیک می‌باشد که توسط یونانی‌ها و رومی‌ها کشف شده است. ارسطو یکی از بزرگترین فیلسوفان یونانی، کهربا را به عنوان سنگ آب نیز معرفی می‌کرد. وایکینگ‌ها تا 800 سال، عرضه کننده و فروشنده این سنگ بودند و اسکاندیناوی امروزی همچنان صادر کننده عمده این سنگ به سراسر جهان است. اگرچه این سنگ در بسیاری از کشورهای جهان یافت می‌شود ولی منبع اصلی نمونه‌های اصل کهربا، کشورهای بالتیک در شمال اروپا می‌باشد.

خواص سنگ کهربا

خواص سنگ کهربا نیز ماند بسیاری از سنگ‌های قیمتی موجود در طبیعت، بسیار زیاد است. این سنگ خواص درمانی جسمی و روحی روانی بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • کمک به درمان آلرژی‌ها و اگزمای پوستی
  • کمک به درمان درد عضلات، مفاصل، رماتیسم و کمر
  • رفع عفونت‌های مجاری تنفسی
  • تقویت عضلات بدن
  • درمان سرفه‌های شدید
  • رفع تبخال
  • کمک به بهبود انواع زخم‌ها در بدن
  • رفع اختلالات ستون فقرات
  • کمک به درمان آرتروز
    کمک به درمان کیسه صفرا و انواع عفونت‌ها
  • مراقبت از گلو و غده تیروئید
  • کمک به بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کمک به کاهش استرس و اضطراب
    خواص سنگ کهربا فقط برای رفع بیماری‌های جسمی نبوده و در درمان ناراحتی‌های روحی روانی نیز تاثیرات قابل توجهی دارد. خاصیت آرامش بخشی این سنگ، ذهن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد آرامش در کل بدن می‌شود. از لحاظ احساسی نیز باعث از بین رفتن ترس‌های درونی و حس آزادی در افراد می‌شود. انرژی خورشیدی موجود در این سنگ روی افزایش نیروی حیات نیز تاثیرگذار است.

تشخیص سنگ کهربا اصل

روش‌های مختلفی برای تشخیص سنگ کهربا اصل وجود دارد که افراد می‌توانند با تست کردن هر کدام از آنها، نمونه‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهند. برخی از روش‌های تشخیص سنگ کهربا اصل از نمونه‌های تقلبی به صورت زیر می‌باشند:

  • با کشیده شدن سنگ کهربای اصل روی کاغذ، بوی لیمو احساس می‌شود که این شرایط در خصوص نمونه‌های تقلبی وجود ندارد.
  • یکی دیگر از روش‌های تشخیص نمونه‌های اصل از تقلبی، استفاده از آب نمک است. بعد از انداختن کهربای اصل به داخل ترکیب آب و نمک، سنگ روی آب باقی می‌ماند.
  • سنگ‌های کهربای اصل دارای خاصیت الکتریسیته می‌باشند. اگر این سنگ به پشم یا پرز مالیده شود و سپس آن را به مو نزدیک کنید، باعث حرکت آن می‌شود. این امر نشان دهنده سنگ کهربای اصل می‌باشد.

بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن سنگ‌های کهربا، خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر می‌باشد.

سنگ کهربا برای چه ماهی است؟

سنگ کهربا مخصوص متولدین ماه بهمن است که نماد خوشبختی و سلامتی نیز می‌باشد. عنصر طبیعی برای متولدین بهمن ماه، هوا است که عاشق رشد و ترقی بوده و دارای یک روحیه شجاع و انقلابی هستند. این افراد دوست دارند که جهان را به مکانی زیبا برای زندگی تبدیل کنند. این سنگ در تنوع رنگی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از رنگ‌های آن ناشی رزین و نوع درخت آن می‌باشد. رنگ‌های معمول این سنگ قیمتی شامل زرد، نارنجی، قهوه ای، سبز، سیاه و آبی می‌باشند. این سنگ دارای خاصیت فلورسانس نیز بوده که رنگ فلورسانس به نوع و میزان مواد آلی موجود در این سنگ بستگی دارد.

شارژ و پاکسازی سنگ کهربا

سنگ کهربا مانند بسیاری از سنگ‌های درمانی، باید پاکسازی و شارژ شود تا انرژی‌های منفی موجود در آن به صورت کامل پاک شوند. روش‌های مختلفی برای شارژ و پاکسازی این سنگ وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  •  آب: یکی از روش‌های پاکسازی و شارژ این سنگ، استفاده از آب ولرم یا سرد است. می‌توان سنگ را برای چند دقیقه در آب قرار داده و سپس با یک پارچه نرم و بدون پرز نیز آن را خشک کرد. این روش باعث شستشوی سنگ از گرد و غبار شده و انرژی‌های منفی موجود در آن را نیز از بین می‌برد.
  • خاک: قرار دادن این سنگ برای چند ساعت یا یک شب داخل خاک نیز باعث از بین رفتن انرژی‌های منفی و پاکسازی آن می‌شود. از این روش برای ایجاد اتصال بین انرژی زمین و سنگ نیز استفاده می‌کنند.
  • نور: قرار دادن سنگ کهربا به مدت چند دقیقه به طور غیرمستقیم مقابل نور خورشید و ماه نیز یکی دیگر از روش‌های پاکسازی می‌باشد. این روش باعث ایجاد اتصال بین سنگ و انرژی آسمان می‌شود.

روش نگهداری سنگ کهربا

روش‌های نگهداری از سنگ کهربا با توجه به میزان سختی که دارد با بسیاری از سنگ‌های قیمتی سخت، متفاوت خواهد بود. کهربا دارای بافت نسبتا نرم است و درجه‌ی سختی آن حدود 2 تا 2.5 در جدول موس است. با اینکه کهرباها میلیون ها سال تحت تاثیر گرما، فشار و آب و هوای مختلف قرار گرفته‌اند، ولی هنوز هم به اسید، بنزین، محلول‌های سدیم، الکل و اسانس‌های شیمیایی حساس هستند.
برای مراقیت از کهربا حتما دقت داشته باشید که به صورت مداوم مقابل نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد. جواهراتی که در آنها از سنگ کهربا استفاده شده است را نیز بهتر است در مکانی دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری کرد. قرار گرفتن این سنگ در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین نیز باعث آسیب وارد شدن به ساختار و بافت آن خواهد شد. باید از تماس مواد شوینده قوی و همچنین مواد آرایشی و عطر با سنگ‌های کهربا جلوگیری شود. موقع تمیز کردن خانه یا رفتن به حمام، زیورآلاتی که سنگ‌های کهربا دارند را باید خارج کرد. این سنگ دارای بافت نرمی است و برای جلوگیری از ایجاد خراش در سطح آن، بهتر است آن را در یک جعبه مخصوص نگهداری کرد.

کشورهای محل استخراج سنگ کهربا

سنگ کهربا در اکثر کشورهای جهان یافت می‌شود که هر کدام نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از مهمترین معادن این سنگ ارزشمند در کشورهای ایتالیا، جمهوری دومینیکن، رومانی، برمه، چین، کانادا، مکزیک، ژاپن، روسیه و آمریکا قرار دارند. ارزشمند‌ترین سنگ‌های کهربا از ساحل لهستان و شوروی سابق استخراج می‌شوند. بزرگترین معدن استخراج این سنگ در جهان نیز در غرب کالینینگراد در روسیه قرار گرفته که عمق آن حدود 30 متر از سطح زمین می‌باشد. تنوع رنگ سنگ‌های کهربا بسیار زیاد است که دلیل آن نیز مواد آلی است که در ترکیبات و ساختار آن وجود دارد. تنوع رنگ هر کدام از سنگ‌های استخراج شده از این معادن نیز متغیر بوده و دارای ویژگی‌های متفاوتی می‌باشند.

قیمت سنگ کهربای اصل

قیمت سنگ کهربای طبیعی بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود. شکل، رنگ، کیفیت و حتی اجزای داخل آن در تعیین قیمت بسیار موثر است. جهت خرید کهربای طبیعی اصل می توانید به صفحه محصولات کهربا در سایت گوهرینو مراجعه نمایید و بر اساس سلیقه خودتان کهربای اصل مورد نظر خودتان را انتخاب و خرید نمایید.

محصولات کهربا:

نگین کهربا طبیعی زرد اصل کد 177

904,000 تومان
نگین کهربا طبیعی زرد اصل با کیفیت عالی با وزن 11.30 قیراط و ابعاد 23 میلی متر در 18 میلی

گردنبند کهربا اصل لهستان کد 263

2,180,000 تومان
گردنبند کهربا اصل لهستان زنانه و مردانه با قلاب نقره با کیفیت عالی با وزن 4.36 گرم و ابعاد 4.3

گردنبند کهربا اصل لهستان کد 262

قیمت اصلی 2,225,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,070,000 تومان است.
گردنبند کهربا اصل لهستان زنانه و مردانه با قلاب نقره با کیفیت عالی با وزن 4.45 گرم و ابعاد 4.3

گردنبند کهربا اصل لهستان کد 264

2,700,000 تومان
گردنبند کهربا اصل لهستان زنانه و مردانه با قلاب نقره با کیفیت عالی با وزن 5.40 گرم و ابعاد 4.5

نگین کهربا طبیعی زرد اصل کد 173

684,000 تومان
نگین کهربا طبیعی زرد اصل با کیفیت عالی با وزن 8.5 قیراط و ابعاد 22 میلی متر در 11 میلی

نگین کهربا طبیعی زرد اصل کد 176

984,000 تومان
نگین کهربا طبیعی زرد اصل با کیفیت عالی با وزن 12.30 قیراط و ابعاد 25 میلی متر در 18 میلی

نگین کهربا طبیعی زرد اصل کد 174

448,000 تومان
نگین کهربا طبیعی زرد اصل با کیفیت عالی با وزن 5.6 قیراط و ابعاد 22 میلی متر در 14 میلی

گردنبند کهربا اصل لهستان کد 261

1,905,000 تومان
گردنبند کهربا اصل لهستان زنانه و مردانه با قلاب نقره با کیفیت عالی با وزن 3.81 گرم و ابعاد 3.9

دیدگاهتان را بنویسید