سنگ های ماه تولد

سنگ ماه تولد خرداد مروارید و خواص آن

سنگ ماه تولد خرداد مروارید و خواص آن

سنگ ماه خرداد نیز مانند تمام سنگ‌های دیگر، تاثیرات قابل توجهی بر زندگی متولدین ‌این ماه دارد. طبق بررسی‌ها و آزمایشاتی که انجام شده، هر کدام از ‌این سنگ‌ها برای متولدین ماه‌های مختلف، تاثیرات متفاوتی داشته اند. ‌این امر باعث شده تا برای هر کدام از ماه‌ها، یک یا چند سنگ به عنوان سنگ تولد مخصوص آن ماه در نظر گرفته شود. در ادامه به بررسی سنگ اصلی و سنگ‌های فرعی ماه خرداد خواهیم پرداخت.

معرفی مروارید به عنوان اصلی ترین سنگ ماه خرداد

اصلی ترین سنگ ماه خرداد، مروارید است که ارزش بسیار بالایی دارد. ‌این گوهر ارزشمند از داخل صدف‌های کفه‌ای که در آب دریا وجود دارند، پیدا می‌شود. صدف برای محافظت از خود در برابر اجسام خارجی، اقدام به پیچیدن پوسته‌ای به دور آن می‌کند که همین پوسته به مرور زمان به مروارید تبدیل می‌شود. جنس ‌این پوسته از آراگونیت بوده که در دنیای واقعی به عنوان مرمر نیز شناخته می‌شود.

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مروارید

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ مروارید

مروارید به عنوان سنگ ماه خرداد، کاملا شفاف و براق بوده و به رنگ‌های سفید، خاکی، شرابی، مشکی، آبی و زرد در طبیعت وجود دارد. شکل ظاهری ‌این سنگ ارزشمند به صورت دایره‌ای و گرد است ولی اگر بیش از حد داخل صدف باقی بماند، شکسته می‌شود. از دیگر اشکال مروارید در طبیعت می‌توان به مدل‌های گلابی، شکسته، دکمه‌ای و نامنظم اشاره کرد. حدود 90 درصد ترکیبات مروارید را کلسیم تشکیل می‌دهد و 10 درصد بقیه نیز آب و مواد آلی است.

خواص سنگ ماه تولد خرداد

خواص سنگ ماه تولد خرداد

خواص سنگ ماه تولد خرداد نیز مانند بسیاری از سنگ‌های ارزشمند دیگر بسیار متنوع‌اند. برخی از مهمترین خواص مروارید شامل موارد زیر می‌باشد.

  • این سنگ برای دفع انرژی‌های منفی و جذب انرژی مثبت بسیار تاثیرگذار است.
  • مروارید نماد شانس است و برای صاحبش شانس می‌آورد.
  • برای از بین بردن عادات بد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به عنوان نماد و سمبل عشق و محبت استفاده می‌شود.
  • یکی از خواص مهم آن تقویت عضلات بدن می‌باشد.
  • روی افزایش طول عمر تاثیر دارد.
  • روی تنظیم جریان خون تاثیرات قابل توجهی دارد.
  • برای درمان بیماری‌هایی مثل آسم، یرقان و دل درد به کار می‌رود.

کاربردهای سنگ ماه تولد خرداد

یکی از گسترده ترین و مهمترین کاربردهای سنگ ماه تولد خرداد، استفاده از آن در حوزه زیورآلات است. محبوبیت مروارید باعث شده تا بسیاری از فعالان در حوزه طلا و جواهرات از‌ این گوهر ارزشمند برای زیبایی آثار خود استفاده کنند. رنگ‌های متنوع مروارید را می‌توان در انواع دستبند، گردنبند و گوشواره استفاده کرد که زیبایی فوق العاده‌ای به آنها می‌دهد.

نحوه مراقبت از مروارید

نحوه مراقبت از مروارید

مراقبت از سنگ ماه خرداد نیز مانند سایر سنگ‌های قیمتی و ارزشمند، مهم بوده و باید با دقت بالایی انجام گیرد. برای تمیز کردن مروارید، می‌توان از محلول آب و شوینده‌های ملایم استفاده کرد. می‌توان مروارید را برای چند دقیقه داخل محلول آب و صابون قرار داد و سپس آن را با یک پارچه نرم و بدون پرز، خشک کرد. برای نگهداری نیز بهتر است آن را در یک جعبه یا پارچه مخصوص قرار داد تا روی سطح آن در تماس با سایر سنگ‌ها و اشیاء، خراش ‌ایجاد نشود.

ماه تولد خرداد چه سنگ‌های دیگری دارد؟

مروارید اصلی‌ترین سنگ ماه خرداد به شمار می‌آید ولی سنگ‌های دیگری نیز مخصوص  ‌این ماه وجود دارند. در ادامه به معرفی هر کدام از  ‌این سنگ‌های فرعی خواهیم پرداخت.

سنگ الکساندریت

یکی از خاص‌ترین سنگ‌های ماه تولد خرداد به شمار می‌اید که درجه سختی آن حدود 8.5 می‌باشد. مقدار قابل توجهی از عنصرهای آهن، تیتانیوم و کروم در ‌این سنگ به عنوان ناخالصی یافت می‌شوند. ‌این سنگ یکی از سنگ‌های کمیابی است که قیمت نسبتا بالایی دارد. از خواص مهم آن می‌توان به فایده آن برای قلب، دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا و جلوگیری از لخته شدن خون اشاره کرد.

سنگ الکساندریت

سنگ مون استون

مون استون یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد خرداد است. ‌این سنگ نیز مانند مروارید دارای خواص بسیار زیادی است. برخورد اشعه ‌ایکس به آن باعث می‌شود تا انواع رنگ‌ها در آن مشاهده شوند. درجه سختی آن حدود 6.5 بوده و در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود. مهمترین خواص مون استون شامل‌ایجاد آرامش، دفع سموم از بدن، پاکسازی کبد، تعادل هورمون‌ها و جذب ثروت می‌باشد.

سنگ مون استون

سنگ یاقوت سفید

سنگ دیگر ماه تولد خرداد یاقوت سفید است. ‌این سنگ بیشترین درجه سختی را بعد از الماس دارد ولی قیمت آن از الماس پایین‌تر است. سختی بالای ‌این یاقوت باعث شده تا در صنعت جواهر سازی کاربرد گسترده‌ای داشته باشد. از مهمترین خواص یاقوت سفید می‌توان به تاثیر آن در درمان معده، تصفیه بدن، رفع سردردهای مزمن و بی‌خوابی، از بین بردن ناتوانی‌های جسمی و سلامت چشم اشاره کرد.

سنگ یاقوت سفید

سنگ کریزوپراز

این سنگ به صورت نیمه شفاف بوده و رنگ آن نیز سبز روشن است. طبق اعتقاد و باور یونانیان، سنگ کریزوپراز، گوهر مقدس آفرودیت که همان الهی زیبایی نیز شناخته می‌شود، است. ‌این سنگ قیمتی در اکثر مناطق جهان یافت می‌شود که از مهمترین ‌این مناطق می‌توان به آمریکای شمالی، استرالیا، برزیل، آفریقای جنوبی و اروپای مرکزی اشاره کرد. ‌این سنگ نیز دارای خواص بسیار زیادی مثل تقویت توانایی جسمی،‌ایجاد تعادل در بدن و تقویت اراده می‌باشد.

سنگ کریزوپراز

سنگ زمرد

یکی دیگر از سنگ‌های خرداد زمرد است. ‌این سنگ به دلیل سختی بالایی که دارد به راحتی خراش داده نمی‌شود ولی ، ترد و شکننده است. زمرد از 2000 سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته که با کیفیت ترین نمونه‌های آن در کلمبیا استخراج می‌شوند. ‌این سنگ در فرهنگ‌های مختلف به عنوان سمبل و نماد امید، انگیزه و ‌ایمان شناخته می‌شود.

سنگ زمرد

سنگ چشم ببر

چشم ببر یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد خرداد است. دلیل نامگذاری ‌این سنگ به دلیل بازتاب نوری است که روی آن ‌ایجاد می‌شود و شباهت بسیار زیادی به چشم‌های ببر دارد. ماده تشکیل دهنده ‌این سنگ، اکسید سیلیکون است و از خانواده کوارتز می‌باشد. تنوع رنگی ‌این سنگ نیز بالا بوده و معمولا از طلایی تا قرمز و قهوه‌ای در طبیعت وجود دارد. از خواص مهم ‌سنگ چشم ببر می‌توان به کاهش فشار خون، درمان آسم، رفع مشکلات قلبی و از بین بردن استرس اشاره کرد.

سنگ چشم ببر

سنگ سیترین

سیترین هم از سنگ‌های ماه تولد خرداد است. سیترین یکی از مهمترین سنگ‌ها از خانواده کوارتز به شمار می‌آید. نامگذاری سنگ سیترین از رنگ لیمویی و زرد آن گرفته شده است که مانند سایر سنگ‌های قیمتی و ارزشمند، دارای خواص بسیار زیادی نیز است. ابوعلی سینا در گذشته از ‌این سنگ برای درمان افسردگی استفاده می‌کرد. دیگر خواص مهم سنگ سیترین عبارتند از: ‌ایجاد اشتیاق و سرزندگی، ‌ایجاد حس آرامش، تقویت تمرکز ذهنی، درمان تنگی نفس

سنگ سیترین

محصولات ماه تولد خرداد:

گردنبند سیترین زنانه نقره کد 561

1,890,000 تومان
گردنبند سیترین زنانه نقره با سنگ طبیعی برش لیزری با رنگ و کیفیت عالی، جنس قاب این گردنبند زنانه، نقره

گردنبند سیترین زنانه نقره کد 560

1,450,000 تومان
گردنبند سیترین زنانه نقره با سنگ طبیعی با رنگ و کیفیت عالی، جنس قاب این گردنبند زنانه، نقره عیار 925

انگشتر زمرد زنانه نقره کد 392

980,000 تومان
انگشتر زمرد زنانه نقره با کیفیت سنگ مناسب، جنس رکاب این انگشتر زنانه، نقره عیار 925 است که با رادیوم

انگشتر سیترین زنانه نقره کد 532

1,390,000 تومان
انگشتر سیترین زنانه نقره با سنگ طبیعی با رنگ و کیفیت عالی، جنس رکاب این انگشتر زنانه، نقره عیار 925

انگشتر زمرد زنانه نقره کد 394

1,700,000 تومان
انگشتر زمرد زنانه نقره با کیفیت سنگ مناسب، جنس رکاب این انگشتر زنانه، نقره عیار 925 است که با رادیوم

انگشتر زمرد مردانه نقره کد 408

2,600,000 تومان
انگشتر زمرد مردانه با نگین با کیفیت مناسب، جنس رکاب این انگشتر مردانه، نقره عیار 925 است که با رادیوم

انگشتر رولکسی سیترین مردانه نقره دست ساز کد 369

5,500,000 تومان
انگشتر رولکسی سیترین مردانه با نگین با کیفیت و پاکی عالی، جنس رکاب این انگشتر مردانه، نقره عیار 925 و

گردنبند سیترین نقره زنانه کد 300

1,450,000 تومان
گردنبند سیترین نقره زنانه ، نقره آب رادیوم شده و سیاه نمی شود. وزن 3.59 گرم ابعاد 3 سانتی متر

دیدگاهتان را بنویسید